TPA Tools

Platforma z aplikacjami i cyfrowymi produktami biznesowymi ekspertów TPA Poland i Baker Tilly TPA

Strona Główna » MDR Generator

CZYM JEST MDR GENERATOR?

To aplikacja, która służy do zarządzania procesem raportowania MDR. Dzięki aplikacji można sprawdzić, czy występuje obowiązek raportowania, złożyć raporty MDR i zarchiwizować wszelkie dodatkowe informacje i dokumenty związane z procesem raportowania.

JAK DZIAŁA MDR GENERATOR?

  1. Identyfikacja (detekcja) obowiązku raportowania
    Identyfikacją obowiązku w zakresie raportowania zajmuje się Detektor MDR. Użytkownik musi jedynie podać podstawowe dane: nazwę klienta oraz nazwę projektu/transakcji, dla których weryfikowany jest ten obowiązek.
    W kolejnym kroku użytkownik udziela odpowiedzi „tak” lub „nie” na pytania zadane przez Detektor MDR.
    Po udzieleniu przez użytkownika wszystkich wymaganych odpowiedzi Detektor MDR wskazuje, czy występuje obowiązek złożenia MDR i prowadzi użytkownika do kolejnego etapu.
  2. Formularze i raportowanie
    Jeśli raportowanie w danym przypadku jest konieczne, aplikacja automatycznie kieruje użytkownika do drzewa decyzyjnego, które pomaga użytkownikowi wybrać właściwy formularz MDR.
    W kolejnym kroku użytkownik może wypełnić formularz MDR i – po jego ostatecznej akceptacji i podpisaniu – złożyć za pośrednictwem aplikacji.
    W takim przypadku urzędowe potwierdzenie odbioru (UPO) jest automatycznie generowane i załączane do złożonego formularza.
    UWAGA: Ten etap można przeprowadzić niezależnie – użytkownik nie musi wcześniej przejść przez Detektor MDR.

UWAGA!

Aby skorzystać z aplikacji, konieczne jest założenie indywidualnego konta (formularz rejestracji poniżej).

Jeśli masz już konto w aplikacji, zaloguj się: Przejdź do aplikacji MDR GENERATOR


 

Korzyści z aplikacji

Właściwa identyfikacja schematów podatkowych

Dzięki temu, że Generator MDR w uporządkowany sposób prowadzi użytkownika przez poszczególne cechy rozpoznawcze i kryteria, użytkownik szybko uzyskuje odpowiedź, czy dany projekt/transakcja musi zostać zaraportowana.

 

 

Archiwizacja informacji i dokumentów dotyczących danego schematu w jednym miejscu

Zarówno na etapie identyfikacji schematów podatkowych, jak i na etapie przygotowania formularza użytkownik może umieścić w aplikacji komentarze (np. dotyczące spełnienia poszczególnych cech rozpoznawczych). Do każdego formularza MDR można dołączyć wiele załączników w różnych formatach (xml, pdf, word, excel).

Efektywne i szybkie wypełnianie formularzy

Dzięki grupowemu wypełnianiu poszczególnych części formularza jego tworzenie przebiega efektywnie i sprawnie. Każda czynność przeprowadzona w aplikacji jest automatycznie zapisywana. Dzięki temu w sytuacji przypadkowego zamknięcia przeglądarki można wrócić do danych bezpośrednio poprzedzających zamknięcie. Nic nie zniknie, nic nie przepadnie.

Bezproblemowa wysyłka pliku XML do MF

Aplikacja umożliwia wysłanie pliku XML bezpośrednio do Ministerstwa Finansów, automatycznie pobiera UPO i przypisuje pobrane potwierdzenie do właściwego formularza.

 

 

 

Sprawny proces generowania pliku XML

Po wypełnieniu formularza można go wyeksportować do pliku XML. Jeżeli formularz zawiera błędy, aplikacja informuje użytkownika, w którym miejscu powstał błąd. Dopiero po poprawieniu wszystkich błędów możliwy jest eksport do pliku XML. Funkcja kopiowania i edycji pozwala wykorzystać formularz do podobnego projektu/transakcji.

Intuicyjne i proste użytkowanie aplikacji

Proces identyfikacji schematów, wybór formularza MDR oraz jego wypełnianie mogą być przerwane na każdym etapie bez utraty wprowadzonych danych. Każdy z tych procesów można dokończyć otwierając dokumenty z poziomu dokumentów roboczych. W każdym momencie detekcji lub wyboru formularza można się cofnąć i zmodyfikować udzieloną odpowiedź, a aplikacja odpowiednio przetworzy takie korekty.

Łatwy dostęp do historii procesu detekcji

Wyeksportowany formularz MDR automatycznie przekazywany jest do dokumentów zakończonych. Dalsza praca na takim formularzu lub dostęp do historii procesu detekcji dostępne są z poziomu dokumentów zakończonych.

Szerokie zastosowanie aplikacji

MDR Generator to także repozytorium dokumentów. Struktura aplikacji pozwala na przypisanie dokumentu do konkretnego klienta. Dzięki temu, że użytkownicy aplikacji również są przypisani do klientów wymiana dokumentów pomiędzy osobami realizującymi proces składania MDR, a biznesowymi uczestnikami raportowanej transakcji odbywa się w ramach aplikacji. Ma to szczególne znaczenie w przypadku kontroli skarbowej lub innych czynności, które mają na celu odtworzenie ścieżki decyzyjnej.

Ułatwienie komunikacji z organami skarbowymi lub audytorami

Dzięki aplikacji komunikacja nie ma charakteru rozproszonego, a wszystkie potrzebne informacje znajdują się w jednym miejscu. Aplikacja została wyposażona w funkcję generowania raportu z procesu detekcji. Taki raport może stanowić podstawę do komunikacji z organami skarbowymi lub audytorami. Struktura aplikacji ułatwia również śledzenie postępów w procesie raportowania MDR dla danej transakcji.

Zarejestruj się, aby skorzystać z aplikacji MDR Generator

Aby skorzystać z Generatora MDR, konieczne jest wygenerowanie unikalnych danych logowania. Wypełnij poniższy formularz, aby otrzymać dostęp do aplikacji. Konieczne jest podanie wiarygodnych danych oraz wypełnienie pól obowiązkowych.

    Dziękujemy za przesłanie danych. Na adres podany w formularzu otrzymasz dane niezbędne do zalogowania się w aplikacji Generator MDR.

    Skontaktuj się z naszym ekspertem